Bridgestone Potenza Race információ
A Bridgestone, a gumiabroncsok és a fenntartható mobilitási megoldások globális piacvezetője bejelentette az ikonikus Potenza termékcsalád legújabb darabjának, az ultranagy teljesítményű Bridgestone Potenza Race megjelenését. A versenypályák szerelmeseinek kifejlesztett semi-slick gumiabroncs közutakra is alkalmas, de a fókuszt a teljesítményre összpontosítja.
A mára ikonikussá vált Potenza termékcsaládjának legújabb tagja a Bridgestone Forma-1-es versenyekkel való 1997 és 2010 közötti együttműködéséből született, a csapatok beszállítójaként hat egymást követő bajnoki címet is nyert a Ferrarival.
A TÜV SÜD által végzett független tesztek alapján az abroncs – megelőzve versenytársait – a leggyorsabb köridőt és a legjobb fékezést nyújtja száraz útfelületen, mindezt kiemelkedően hosszú élettartammal. Ezt a kiemelkedő teljesítményt a futófelület mintázata, szerkezete és anyagkeveréke terén elért innováció teszi lehetővé.
Az Auto Bild nyári, sportautó gumitesztjén a szegmens fő versenytársaival szemben az új Bridgestone Potenza Race mindenkit felülmúlva aratott győzelmet a versenypályán. A bírák a "szinte tökéletes kezelhetőséget, a slick abroncsok szintjét megközelítő teljesítményt, a precíz kormányzást, a nagy oldalirányú erők létrehozására való képességet, a széles határokat és a kitartást" emelték ki az első helyezés okaként.
A Potenza Race fejlesztése a Bridgestone úttörő, virtuális abroncsfejlesztési technológiájának köszönhetően rövidebbé és fenntarthatóbbá vált. Ez a technológia teszi lehetővé a fejlesztés alatt álló abroncs digitális változatának létrehozását és tesztelését, valamint segít megjósolni még a prototípusok legyártása előtt a gumiabroncs teljesítményét különböző körülmények között. Fenntarthatósági szempontból ez a metódus 33%-os nyersanyag- és CO2-kibocsátás-megtakarítást eredményez, miközben 10 000 kilométert és 1,7 tonna CO2-t takarít meg a szabadtéri teszteléshez képest.
Az Európában kifejlesztett és gyártott új, Bridgestone Potenza Race a pályákon leggyakrabban használt sportkocsikat támogatva 13 népszerű méretben, 17” és 20” között kapható.
További Bridgestone nyári gumik
Bridgestone DriveGuard Sommer
Bridgestone Ecopia EP 150
Bridgestone Ecopia EP150
A Bridgestone Ecopia EP150 kompakt és családi autókra tervezett nyári gumiabroncs. A felső rétegben kisebb az energiaveszteség a polimer módosított láncvégének köszönhetően, emiatt a szilika részecskék jobban eloszlanak, és kisebb a súrlódási hőfejlődés (és a gördülési ellenállás). (ábra 1.) Az óvszerkezet új anyaga es az alkalmazott innovatív technológiák miatt az abroncs szerkezete könnyebb lett, így csökkent a gumiabroncs tömege. (ábra 2.) A vastag bordákkal összekötött blokkok eg...
A Bridgestone Ecopia EP150 kompakt és családi autókra tervezett nyári gumiabroncs. A felső rétegben kisebb az energiaveszteség a polimer módosított láncvégének köszönhetően, emiatt a szilika részecskék jobban eloszlanak, és kisebb a súrlódási hőfejlődés (és a gördülési ellenállás). (ábra 1.) Az óvszerkezet új anyaga es az alkalmazott innovatív technológiák miatt az abroncs szerkezete könnyebb lett, így csökkent a gumiabroncs tömege. (ábra 2.) A vastag bordákkal összekötött blokkok eg...
Bridgestone Ecopia EP500
Bridgestone Ecopia Turanza ER300
Az ER300 továbbfejlesztett változata. Az új keverék megakadályozza a túlzott felmelegedést, ezáltal jelentősen csökken az abroncs gördülési ellenállása. A magas keresztirányú blokkok jobb kezelhetőséget és kanyarodást garantálnak, a közbenső mintaárkoknak köszönhetően javult a tapadás, a vállrész keresztirányú blokkjai által javul az abroncs kezelhetősége nedves útfelületen is. Az 'Ecopia' jelzésű Bridgestone abroncsok kisebb gördülési ellenállásúak, könnyebbek, jobb üzemanyag-hatékonyság...
Az ER300 továbbfejlesztett változata. Az új keverék megakadályozza a túlzott felmelegedést, ezáltal jelentősen csökken az abroncs gördülési ellenállása. A magas keresztirányú blokkok jobb kezelhetőséget és kanyarodást garantálnak, a közbenső mintaárkoknak köszönhetően javult a tapadás, a vállrész keresztirányú blokkjai által javul az abroncs kezelhetősége nedves útfelületen is. Az 'Ecopia' jelzésű Bridgestone abroncsok kisebb gördülési ellenállásúak, könnyebbek, jobb üzemanyag-hatékonyság...
Bridgestone Potenza RE050
A Bridgestone nagy teljesítményű Potenza abroncsválasztéka egyesíti a Formula 1 precizitást és technológiát napjaink nagy teljesítményű járműveivel. A világ legfejlettebb versenypályáin fejlesztették ki, kiváló reakcióidőt nyújt a sofőrnek, irányíthatóságot és alapvető biztonságot. Kiváló kezelhetőség, magasfokú fékezési és kanyarátvételi teljesítmény vizes úton, kis aquaplaning kockázat. Az álmait felülmúló reakció és irányíthatóság. Rendkívüli tapadás vizes úton, mely alapvető biztonságo...
A Bridgestone nagy teljesítményű Potenza abroncsválasztéka egyesíti a Formula 1 precizitást és technológiát napjaink nagy teljesítményű járműveivel. A világ legfejlettebb versenypályáin fejlesztették ki, kiváló reakcióidőt nyújt a sofőrnek, irányíthatóságot és alapvető biztonságot. Kiváló kezelhetőség, magasfokú fékezési és kanyarátvételi teljesítmény vizes úton, kis aquaplaning kockázat. Az álmait felülmúló reakció és irányíthatóság. Rendkívüli tapadás vizes úton, mely alapvető biztonságo...
Bridgestone Potenza RE050 A
A Potenza RE050A kitűnő választás mind sportos, nagyteljesítményű autókra, mind népszerű, középkategóriás autókra. Vizes és száraz körülmények között is megfelelő komfortot, halk futást és biztonságot garantál. A középső, hosszanti irányú blokk és a futófelület szélesebb lamellái megbízható irányíthatóságot, nagyfokú stabilitást és tapadást biztosítanak magas sebességnél is. Az oldalirányú lamellák arra szolgálnak, hogy kiszorítsák a vizet, jelentősen csökkentve ezzel az aquaplanning jele...
A Potenza RE050A kitűnő választás mind sportos, nagyteljesítményű autókra, mind népszerű, középkategóriás autókra. Vizes és száraz körülmények között is megfelelő komfortot, halk futást és biztonságot garantál. A középső, hosszanti irányú blokk és a futófelület szélesebb lamellái megbízható irányíthatóságot, nagyfokú stabilitást és tapadást biztosítanak magas sebességnél is. Az oldalirányú lamellák arra szolgálnak, hogy kiszorítsák a vizet, jelentősen csökkentve ezzel az aquaplanning jele...
A Bridgestone Japánból származó prémium minőségű gumiabroncsokat gyárt. A színvonalat japán mérnöki maximalizmus és precizitás garantálja.
A Bridgestone termékkínálata
Személygumiabroncsok mellett a Bridgestone gyárt 4x4, teher-, busz-, építőipari-, mezőgazdasági-, motor-, robogó-, és off-road abroncsokat, valamint légi járművekre is.
Vezető autógyártók is elsőszerelésként választják, mint pl. VW-csoport, Ford csoport, BMW, Mercedes, a General Motors, Peugeot, Renault, Toyota, Fiat-csoport, Renault, Volvo, Scania, MAN, DAF, Iveco.
A prémium szegmenshez tartozó Bridgestone gumiabroncsokat azoknak az autósoknak ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, bizonyos esetekben az átlagos felett is kihasználják az autóik képességeit és fontos számunkra saját, valamint családtagjaik biztonsága, valamint szeretnék az autójukat a gyári paramétereknek megfelelően, teljesen kiszámíthatóan használni.
Gazdasági adatok
A Bridgestone Corporation és leányvállalatai világszerte több mint 140 000 embernek adnak munkát, 25 országban (köztük Magyarországon is), 178 gyárban. Minden 5. jármű Bridgestone gumiabronccsal van szerelve. 2012-ben a Bridgestone eladások összértéke Európában 3,5 millió Euróra rúgott. A Bridgestone gyáraiban készülnek az eredetileg amerikai Firestone és a Dayton gumiabroncsok is.
Tulajdonos
A Bridgestone Európa (BSEU) székhelye Belgiumban, Brüsszelben található, a világ piacvezető gumiabroncs- és egyéb gumitermékeket gyártó Bridgestone Corporation székhelye pedig Tokióban, Japánban.
A Bridgestone története
A vállalatot 1931-ben Shojiro Ishibashi alapította, Japánban. A későbbi márkanév is az alapító nevéből ered: ishibashi japán szó jelentése kőhíd. A gumiabroncs gyártás előtt Ishibashi egy hagymományos japán lábbeliket - a tabi - készítő cég gyártási ágán dolgozott. 1930-ban legyártotta az első gumiabroncsot, majd egy évvel később a Bridgestone Tire Co. Ltd. megalapításával ő lett az első japán gumiabroncsgyártó. A gumiabroncstól a golflabdán keresztül a gumitömlőig a következő 10 évben a fejlődés jellemezte a céget. Az értékesítés 1953-ban meghaladta a 10 milliárd jent, minek következtében a Bridgestone Japán legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatává vált. A hatvanas években született a vállalat mottója: „kiváló minőségű termékekkel szolgálni a társadalmat”, s ugyanebben az évtizedben, 1962-ben fejlesztették ki az első japán acél radiálgumiabroncsot is teherautókhoz és buszokhoz, 1964-ben pedig az első radiálabroncsot személyautókhoz. Az autóipari termelés rohamos és világméretű növekedésének hatására a Bridgestone kiterjesztette a termelést Japán határain túlra. 1965-ben új Bridgestone-gyárat nyitottak Malajziában, mely a vállalat első tengerentúli üzeme volt a második világháborút követően. A Bridgestone Corporation Európai Irodáját (a Bridgestone Corporation európai képviseletét) 1972-ben alapították Brüsszelben. A cég 1979-ben dobta piacra a személyautók számára gyártott alufelnit és fejlesztette ki a használt gumiabroncsok újrahasznosításának technológiáját. A köpenyperem is a Bridgestone nevéhez köthető. A Bridgestone 1983-ban jelentős lépést tett világpiaci pozíciója megszilárdításáért, amikor a Firestone Tire & Rubber Company-től megvásárolta első termelőüzemét az Egyesült Államokbeli Tenesseeben. 1988-ban aztán a teljes Firestone vállalatot – az USA második legnagyobb gumiabroncsgyártó cégét – felvásárolta 2.6 milliárd dollárért. 1982-ben a Bridgestone piacra dobta az első téligumit Japánban, öt évvel később pedig a cég mérnökei terveztek a téli gumiabroncshoz multicell keveréket is. A kemény munka 1986-ban meghozta gyümölcsét, amikor a Porsche megvásárolta a Bridgestone RE71 ultra-nagyteljesítményű gumiabroncsát limitált szériájú 959 sportkocsija gyári szereléséhez, mely abban az időben a világ leggyorsabb személyautójának számított. 2004 februárjában szállította le a Bridgestone az 1 milliomodik defekttűrő abroncsát, amellyel megerősítette vezető pozícióját a defekttűrő technológia területén. A Ferrari a defekttűrő technológiát (RFT) választja a Scaglietti 612-es modelljéhez és a Maserati is e technológia mellett dönt. A nagy gyártóknak a vállalatba vetett bizalmát jól példázza a Bridgestone Daimler Chryslerrel kötött szerződése, melynek értelmében a Bridgestone lett a Daimler Chrysler fő gumiabroncs beszállítója a közép és nehéz kategóriás (6 tonna feletti) teherautókhoz. A Bridgestone Europe 2004. június 11-én felavatta új európai tesztpályáját (EUPG) a Róma melletti Apriliában. A 144 hektáron fekvő, 4 kilométeres ovális pálya, melyet 40 millió euróból létesítettek, az egész év során használható, legmodernebb kísérleti pálya Európában. 2008. áprilisában kezdte meg a személyautó-abroncsok tömeggyártását a tatabányai gyár. A teljesen automatizált üzemben a japán cég új technológiájával a teljes üzem beindulása után akár napi 8000 nagy- méretű (20") és teljesítményű (UHP) személy-, terepjáró- abroncsot gyárthat. 2012-ben az anyacég további fejlesztéseket eszközölt, ezzel a gyárban 2017-re napi 18000 gumigyártására lesz lehetőség. A folyamatos fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a Bridgestone úttörő módszert fejlesztett ki a kaucsukfák betegségének felismerésére, amelynek segítségével egyszerűen, gyorsan és pontosan diagnosztizálható a kaucsukfa gyökérrothadási betegsége.
Motorsport
1997-ben a Bridgestone betört a Forma-1 világába is. 2007-től 2010-ig egyedüli gumibeszállító volt a Forma-1-ben. A Bridgestone Potenza gumikkal szerelt autók négy dobogós helyezést értek el az első időszakban. 1998-ban, a Bridgestone második Formula 1-es szezonjában a cég megszerezte első világbajnoki győzelmét Mika Hakkinennek köszönhetően, aki egyéni világbajnoki címet, és csapatának, a Mercedes/McLarennek konstruktőri világbajnoki címet szerzett, így a Bridgestone rögtön két világbajnoki címmel is büszkélkedhetett. A Suzuki Grand Prix Csapat gumi beszállítója lett a Bridgestone a MotoGP 2004-es szezonban.