Kiemelt ajánlat
- 29 987 FtDunlop All Season 2
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) V (240 km/óra) XLCCB (71 db)Támogatott - 18 076 FtSailun Atrezzo 4Seasons
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) H (210 km/óra) BSW M+S XLCCB (71 db)Támogatott - 38 986 FtPirelli Powergy All Season
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) V (240 km/óra) XLCCB (69 db)Támogatott - 40 486 FtMichelin CrossClimate 2
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) V (240 km/óra) XLBBB (69 db)Támogatott - 22 979 FtGT Radial 4Season
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) H (210 km/óra) XLCBB (71 db)Támogatott - 15 989 FtWestlake Elite Z-401
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) H (210 km/óra) XLCCB (71 db)Támogatott - 36 935 FtContinental AllSeasonContact 2
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) H (210 km/óra) EVC XLBBB (71 db)Támogatott - 40 303 FtGoodyear Vector 4Seasons Gen-3
185/60 R15 88 (560 kg/kerék) V (240 km/óra) XLCBB (70 db)Támogatott
A BFGoodrich az észak-amerikai Ohio államból, Akronból származik, a Michelin csoport középkategóriás terméke.
A BFGoodrich kínálata
A gyártó széles körben kínál személyautó, 4x4 és haszongépjármű abroncsokat.
A BFGoodrich középkategóriás abroncsait azoknak a sofőröknek ajánljuk, akik napi rendszerességgel használják az autójukat, de nem szeretnének prémium árat fizetni, ezért minimális, számukra alig érezhető kompromisszumokat képesek elfogadni.
Gazdasági adatok
Mivel a legtöbb termékük Észak-Amerikában kerül értékesítésre ezért a gyárak jórésze is ezen a kontinensen van. Kanadától Mexikóig 21 gyárban készülnek BFGoodrich abroncsok, 23 000 ember foglalkoztatásával. A világ további 19 országában 74 gyárban készül még BFGoodrich gumiabroncs.
Tulajdonos
1990-től a Michelin csoport tagja.
A BFGoodrich története
Minden 1870-ben kezdődött, Dr. Benjamin Franklin Goodrich zseniális inspirációjával, aki helyi befektetők támogatásával megalapította az első gumiabroncsgyárat Észak-Amerikában, egészen pontosan az Ohio állambeli Akronban. A teljesítmény már akkor a márka génjeiben volt, és ennek jegyében hozta létre Charles Cross Goodrich, Benjamin fia az Egyesült Államok első kutatóközpontját. A BFG már 1903-tól azzal tűnik ki, hogy ő szállíthatja a Ford A modell — az észak-amerikai kontinenst keletről nyugatra elsőként átszelő automobil — abroncsait. Akkoriban a repülőszerkezetek alkotói sem pihentek, és a BFG ebben is meglátta a lehetőséget, hogy az ember mobilitását fokozza. Így a BFGoodrich közreműködött az 1909-ben Reims-ben megrendezett első nemzetközi repüléstechnikai versenyen elért 75 km/órás sebességi rekordban is, a Curtiss Aeroplane Corporation gépén. Charles Lindbergh Spirit Of Saint Louis nevű, az Atlanti-óceánt elsőként átszelő repülőgépe BFGoodrich gumiabroncsokkal volt felszerelve.
A gumiabroncs fejlesztésben a BFGoodrich sok mindenben az elsőnek mondhatja magát:
1947: Az első tömlő nélküli gumiabroncs amerikai járművekhez.
1965: Az első amerikai radiál gumiabroncs: a Lifesaver
1967: Az első gumiabroncs, amely leeresztett állapotban is képes gördülni.
1972: A BFGoodrich bevezeti a radiálvázas abroncsokat Észak-Amerikában, míg más gyártók továbbra is övesdiagonál abroncsokat fejlesztenek.
1999: Az első színes futófelületű gumiabroncs: a Scorcher T/A
2002: Az első 24 hüvelykes abroncs 4x4 járműhöz
Motorsport
A BFGoodrich története szorosan kapcsolódik az autóversenyzéshez. A márka gyűjteménye az autóversenyzés területén jelenleg nem kevesebb mint 200 címet tartalmaz különböző amerikai off-road versenyek kapcsán, 24 győzelmet a Baja 1000-ről, 10 egymást követő címet a FIA Rally Világbajnokságról, ezenkívül zsinórban nyolcszor volt sikeres a Dakaron, utoljára 2012-ben a Minivel versenyző Stéphane Peterhansellel. A márka meghatározó szereplője számos helyi versenynek is, például Észak-Amerikában, ahol a BFGoodrich abroncsok minősége igen változatos felületeken mutatkozik meg, legyen az homokos, sziklás vagy akár aszfaltozott, ami bizonyítja a BFGoodrich termékek hihetetlen sokoldalúságát.
Garancia
A BFGoodrich gumabroncsokra a gyártó élettartam garanciát vállal, azok 1,6 mm-es csatornamélységükig.